21 de gener del 2008
MANIFEST
1/21/2008 07:25:00 p. m. |
Publicado por
GASS TERRASSA garage |
Modificar el missatge
MANIFEST:
L'ASSOCIACIÓ CULTURAL CATALANA D'ACCÉS AL MEDI NATURAL, neix com a conseqüència de la promulgació de la Llei d'accés motoritzat al Medi Natural del juliol del 1995.
És un moviment civil que vol aplegar a tots els ciutadans, empreses i entitats de Catalunya. que d'alguna manera es relacionen amb el Medi Natural, i que no estan d'acord amb la legislació actual, doncs entenen que:
*És d'impossible aplicació, i per tant és impossible de complir.
*Provoca continues confusions i alarma social amb sensació de indefensió.
*Discriminen els moviments dels ciutadans.
*L'esperit de la llei és restrictiu, prohibitiu i coercitiu.
*Les sancions establertes son del tot desproporcionades.
Té la voluntat de ser l'entitat que pugui donar cabuda a tots els:ciclistes, boletaires, caçadors, pescadors, excursionistes, escaladors, bosquetaires, etc. En general a tots els usuaris, entitats, empreses i col·lectius esportius, turístics, culturals, d'esbarjo i de lleure que necessiten la natura per fer us de les seves activitats, etc.
Per ser membre de l'Associació només cal manifestar formalment la voluntat d'utilitzar el Medi Natural de forma racional, respectuosa i sostenible. Tenir l'absolut convenciment que només a través de l'educació, la formació i el seny ( i no a través de la repressió) és pot arribar a comptabilitzar l'impacte de les modernes utilitzacions del Medi Natural.
OBJECTIUS:
Aconseguir una utilització més racional del Medi Natural, amb respecte total al entorn.Entenem que per aconseguir-ho no cal "ni tancar, ni prohibir, ni sancionar", solament cal educar, regular i fer un gran esforç per localitzar i aïllar a les minories de desaprensius i incontrolats: no estem d'acord que unes minories de brètols, provoquin unes lleis com aquestes, que retallen les nostres llibertats de desplaçament com persones.
Amb aquestes premisses volem:*Aportar una col·laboració total amb les administracions públiques i els seus representants. *Estimular i protegir als usuaris (individuals o organitzats) i a les entitats (clubs, associacions, etc.)*Que es revisin les actuals limitacions i prohibicions:No volem cadenes, (algunes esdevenint il·legals i mortals) ni tampoc tantes senyals i cartells en el Medi Natural.*Que els accessos s'han de determinar i definir en raó de la seva utilitat i mai en raó de la seva amplada (el possible impacte de un vehicle en el MN no depèn de l'amplada del camí, no hi ha diferència comprovada científicament, entre un vial de quatre metres, un de dos o un de un etc.). exemple: un camí denominat de travessa, que dona accés i passa per varies propietats, ha de ser transitable al marge de la seva amplada i estat de conservació, de la mateixa manera que un camí que dona exclusivament a una casa, camp o instal·lació etc. no te perquè ser utilitzat per persones no vinculades a la propietat, al marge de la seva amplada............Que la responsabilitat del estat de conservació no ha de recaure necessàriament sobre el propietari.Qui vulgui utilitzar un vial en mal o molt mal estat, ha d'ésser de la seva exclusiva responsabilitat i coneixement.*Que es faci una nova llei per a tots els usuaris, que sigui molt respectuosa amb els usos i costums de Catalunya, que sigui possible, entenedora, pedagògica i aplicable.Ha de respectar els drets de totes les persones implicades en la utilització del medi.*Que es donin les màximes facilitats per la legalització dels circuits, espais i àrees.
NORMES:
PER SER SOCI DE L'ACCAMN:
-Reconèixer l'impacte dels vehicles sobre el medi natural:
-Ens pot ajudar a mantenir una actitud responsable.
-Que davant de la fragilitat del medi natural, son del tot necessàries actituds i coneixements, i sobre tot la voluntat personal, que permeti minorar en lo possible l'impacte dels vehicles.
-La necessària i madura convivència, entre els diferents col·lectius, que son també usuaris del Medi.
-Viure la natura amb un vehicle és un privilegi, però obliga a respectar l'entorn natural i la propietat privada.
-L'usuari motoritzat de la muntanya, abans de sortir ha de decidir si el vehicle es un mitjà o un fi, la resposta condicionarà de ben segur la seva actitud cap l'entorn.
-Entre tots hem d'aconseguir un accés motoritzat al medi natural sostenible.
QUINS SON ELS PRINCIPALS IMPACTES DELS VEHICLES SOBRE L'ENTORN NATURAL?:
contaminació acústica: - si es vol, és poden regular fins a límits desitjables.- es un factor determinant sobre la imatge.emissions de gasos contaminats:- és poden controlar raonablement.
erosió: - el impacte dels pneumàtics sobre el terreny es pot minorar, escollint els pneumàtics i controlant la manera de conduir, cal tenir en compte el tipus de ferm.
pols:- està en relació a tipus de vehicle, la forma de conducció i velocitat, però sobre tot amb l'estat del terreny.
velocitat:-és pot controlar i regular, és factor determinant sobre:*el soroll, les emissions, la seguretat, la pols i l'erosió.*sobre la imatge social.que cal fer ?- portar l'estat del vehicle en les millors condicions (tubs, pneumàtics, pèrdues de líquids, fums, etc.)- coneixement, habilitat i seny amb la conducció- sensibilitat i respecte amb l'entorn natural- minorar la marxa davant de persones, animals, masies, llocs habitats, poblacions etc.- donar preferència als vianants, bicicletes, cavalls, etc.- tancar les portes i tanques pel bestiar.
què no s'ha de fer?- Circular fora de camins i camp a traves (amb l'excepció de la modalitat del trial en zones reconegudes).- Circular per dins dels rius.- No tirar deixalles, de cap tipus, cartutxos, envasos, burilles de cigarretes, etc.- Evitar tot sorolls que no siguin estrictament necessaris: equips de música, escapaments no autoritzats. etc.- No rentar vehicles en les fonts i rius, sobretot utilitzant detergents.- No fer fogueres o fer-les tant sols en els llocs i època autoritzada.- No malmetre la vegetació, trencar branques o recollint plantes de tota mena.- Circulació de molts vehicles a la vegada.
què s'ha de fer?-tenir en compte zones i espais amb presencia de persones i/o animals.-hi ha persones i animals, molt hipersensibles amb els vehicles, sobre tot motos i quads (minorar la velocitat, el soroll i la possible pols).-el codi de circulació del asfalt no funciona en el camp i/o la muntanya, per tant cal respectar i tenir en compte que d'altres vehicles poden estar circulant i les reaccions poden ser diferents a les de la carretera (minorar la velocitat si no hi ha visibilitat).-fer un gran esforç per millorar entre tots la imatge que tenen els vehicles de muntanya i els seus conductors entre alguns col·lectius d'usuaris, s'han de trencar els estereotips que s'han creat (alguns amb tota la raó) sobre aquestes legals, tradicionals i necessàries activitats.-fer un gran esforç per localitzar i aïllar als incontrolats salvatges, que provoquen la part més important dels problemes i obliga la publicació de lleis con les actuals.
L'ASSOCIACIÓ CULTURAL CATALANA D'ACCÉS AL MEDI NATURAL, neix com a conseqüència de la promulgació de la Llei d'accés motoritzat al Medi Natural del juliol del 1995.
És un moviment civil que vol aplegar a tots els ciutadans, empreses i entitats de Catalunya. que d'alguna manera es relacionen amb el Medi Natural, i que no estan d'acord amb la legislació actual, doncs entenen que:
*És d'impossible aplicació, i per tant és impossible de complir.
*Provoca continues confusions i alarma social amb sensació de indefensió.
*Discriminen els moviments dels ciutadans.
*L'esperit de la llei és restrictiu, prohibitiu i coercitiu.
*Les sancions establertes son del tot desproporcionades.
Té la voluntat de ser l'entitat que pugui donar cabuda a tots els:ciclistes, boletaires, caçadors, pescadors, excursionistes, escaladors, bosquetaires, etc. En general a tots els usuaris, entitats, empreses i col·lectius esportius, turístics, culturals, d'esbarjo i de lleure que necessiten la natura per fer us de les seves activitats, etc.
Per ser membre de l'Associació només cal manifestar formalment la voluntat d'utilitzar el Medi Natural de forma racional, respectuosa i sostenible. Tenir l'absolut convenciment que només a través de l'educació, la formació i el seny ( i no a través de la repressió) és pot arribar a comptabilitzar l'impacte de les modernes utilitzacions del Medi Natural.
OBJECTIUS:
Aconseguir una utilització més racional del Medi Natural, amb respecte total al entorn.Entenem que per aconseguir-ho no cal "ni tancar, ni prohibir, ni sancionar", solament cal educar, regular i fer un gran esforç per localitzar i aïllar a les minories de desaprensius i incontrolats: no estem d'acord que unes minories de brètols, provoquin unes lleis com aquestes, que retallen les nostres llibertats de desplaçament com persones.
Amb aquestes premisses volem:*Aportar una col·laboració total amb les administracions públiques i els seus representants. *Estimular i protegir als usuaris (individuals o organitzats) i a les entitats (clubs, associacions, etc.)*Que es revisin les actuals limitacions i prohibicions:No volem cadenes, (algunes esdevenint il·legals i mortals) ni tampoc tantes senyals i cartells en el Medi Natural.*Que els accessos s'han de determinar i definir en raó de la seva utilitat i mai en raó de la seva amplada (el possible impacte de un vehicle en el MN no depèn de l'amplada del camí, no hi ha diferència comprovada científicament, entre un vial de quatre metres, un de dos o un de un etc.). exemple: un camí denominat de travessa, que dona accés i passa per varies propietats, ha de ser transitable al marge de la seva amplada i estat de conservació, de la mateixa manera que un camí que dona exclusivament a una casa, camp o instal·lació etc. no te perquè ser utilitzat per persones no vinculades a la propietat, al marge de la seva amplada............Que la responsabilitat del estat de conservació no ha de recaure necessàriament sobre el propietari.Qui vulgui utilitzar un vial en mal o molt mal estat, ha d'ésser de la seva exclusiva responsabilitat i coneixement.*Que es faci una nova llei per a tots els usuaris, que sigui molt respectuosa amb els usos i costums de Catalunya, que sigui possible, entenedora, pedagògica i aplicable.Ha de respectar els drets de totes les persones implicades en la utilització del medi.*Que es donin les màximes facilitats per la legalització dels circuits, espais i àrees.
NORMES:
PER SER SOCI DE L'ACCAMN:
-Reconèixer l'impacte dels vehicles sobre el medi natural:
-Ens pot ajudar a mantenir una actitud responsable.
-Que davant de la fragilitat del medi natural, son del tot necessàries actituds i coneixements, i sobre tot la voluntat personal, que permeti minorar en lo possible l'impacte dels vehicles.
-La necessària i madura convivència, entre els diferents col·lectius, que son també usuaris del Medi.
-Viure la natura amb un vehicle és un privilegi, però obliga a respectar l'entorn natural i la propietat privada.
-L'usuari motoritzat de la muntanya, abans de sortir ha de decidir si el vehicle es un mitjà o un fi, la resposta condicionarà de ben segur la seva actitud cap l'entorn.
-Entre tots hem d'aconseguir un accés motoritzat al medi natural sostenible.
QUINS SON ELS PRINCIPALS IMPACTES DELS VEHICLES SOBRE L'ENTORN NATURAL?:
contaminació acústica: - si es vol, és poden regular fins a límits desitjables.- es un factor determinant sobre la imatge.emissions de gasos contaminats:- és poden controlar raonablement.
erosió: - el impacte dels pneumàtics sobre el terreny es pot minorar, escollint els pneumàtics i controlant la manera de conduir, cal tenir en compte el tipus de ferm.
pols:- està en relació a tipus de vehicle, la forma de conducció i velocitat, però sobre tot amb l'estat del terreny.
velocitat:-és pot controlar i regular, és factor determinant sobre:*el soroll, les emissions, la seguretat, la pols i l'erosió.*sobre la imatge social.que cal fer ?- portar l'estat del vehicle en les millors condicions (tubs, pneumàtics, pèrdues de líquids, fums, etc.)- coneixement, habilitat i seny amb la conducció- sensibilitat i respecte amb l'entorn natural- minorar la marxa davant de persones, animals, masies, llocs habitats, poblacions etc.- donar preferència als vianants, bicicletes, cavalls, etc.- tancar les portes i tanques pel bestiar.
què no s'ha de fer?- Circular fora de camins i camp a traves (amb l'excepció de la modalitat del trial en zones reconegudes).- Circular per dins dels rius.- No tirar deixalles, de cap tipus, cartutxos, envasos, burilles de cigarretes, etc.- Evitar tot sorolls que no siguin estrictament necessaris: equips de música, escapaments no autoritzats. etc.- No rentar vehicles en les fonts i rius, sobretot utilitzant detergents.- No fer fogueres o fer-les tant sols en els llocs i època autoritzada.- No malmetre la vegetació, trencar branques o recollint plantes de tota mena.- Circulació de molts vehicles a la vegada.
què s'ha de fer?-tenir en compte zones i espais amb presencia de persones i/o animals.-hi ha persones i animals, molt hipersensibles amb els vehicles, sobre tot motos i quads (minorar la velocitat, el soroll i la possible pols).-el codi de circulació del asfalt no funciona en el camp i/o la muntanya, per tant cal respectar i tenir en compte que d'altres vehicles poden estar circulant i les reaccions poden ser diferents a les de la carretera (minorar la velocitat si no hi ha visibilitat).-fer un gran esforç per millorar entre tots la imatge que tenen els vehicles de muntanya i els seus conductors entre alguns col·lectius d'usuaris, s'han de trencar els estereotips que s'han creat (alguns amb tota la raó) sobre aquestes legals, tradicionals i necessàries activitats.-fer un gran esforç per localitzar i aïllar als incontrolats salvatges, que provoquen la part més important dels problemes i obliga la publicació de lleis con les actuals.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Blog Archive
-
▼
2008
(17)
-
▼
de gen.
(17)
- G.E.T Team ...."DAY" 14 Setembre
- CALENDARI "RMFE" 2008
- FOTOS DE SORTIDES
- NORMATIVA COPA CATALANA D'ENDURADA 2008
- EL TALLERET !!
- GASSSSSSS......(Videos)
- MODIFICACIO LLEI 95
- MANIFEST
- CODI DE CONDUCTA
- Seccio POCKET BIKE
- LLEI De Regulacio De L'acces Motoritzat Al Medi N...
- PLANELLS
- FOTOS ENDURERAS
- FOTOS CAMINS
- TRASTOS DE LA CASA
- "CHATIS I MOTOS"
- CALENDARI GP ENDURO 2008
-
▼
de gen.
(17)
About Me
- GASS TERRASSA garage
- Terrassa, Barcelona, Spain
- gassterrassa@gmail.com
VINCULOS
- 'Coches de segundamano'
- ASSOCIACIÓ CULTURAL CATALANA D'ACCÉS AL MEDI NATURA
- CONCENTRACIONES MOTERAS
- DORSALES
- EQUIVALENCIES DE PNEUMATICS
- FORO-RUTAS
- JET-RACING Tenda (BLANES)
- Jordi Artes Pneumatics MITAS (BCN)
- Mapas TOPO CATALUNYA
- PORTAL ENDURO
- Real Federacion Motociclista Española
- Recanvis MEGA (TERRASSA)
- SIGPAC- Visor de Mapas
- TV.LEMANS
- www.ofertescotxes.com
0 comentarios:
Publica un comentari a l'entrada