El *Govern permetrà circular per vials de menys de quatre metres

El *Govern permetrà circular per vials de menys de quatre metres
El conseller aprovarà els itineraris en què es pugui circular per camins estrets i s'autoritzaran carreres de cotxes i motos en espais protegits | El conseller aprovarà els itineraris en què es podrà circular per camins estrets | Els ecologistes rebutgen la mesura, i els motociclistes l'aplaudeixen | En els espais més valuosos podrà haver-hi competicions no cronometrada
22 de gener del 2008

NORMATIVA COPA CATALANA D'ENDURADA 2008

COPA CATALANA D’ENDURADA 2008
La Federació Catalana de Motociclisme convoca la Copa Catalana d’ENDURADES 2008, acollint-se a la
normativa general i a les següents especificacions:
Art.1er.– VEHICLES ADMESOS I PARTICIPANTS: En aquesta Copa podran prendre part i puntuar els pilots
amb llicencia Catalana o Homologada. Els pilots amb llicencia no expedida per la FCM podran prendre part
sense puntuar per la Copa, excepte el pilots andorrans que si puntuaran. Hi podran prendre part tot tipus de
motocicleta de característiques acceptades pels Reglaments de la Federació Catalana de Motociclisme, que
s'agruparan d'acord a les classes que es determinen tot seguit.
Sènior A 2T / 4T
Júnior 125 Fins a 125 cc 2T / 250 cc 4T
Júnior Superiors Superior a 130cc 2T / 260 cc 4T
Sènior B 2T / 4T Pilots Llicencia unicament Senior o Vetera
Cadet Fins a 125 cc 2T / 250 cc 4T Llicencia Cadet
Sènior C 2T / 4T nascuts 1978 i anteriors
Veterà 2 T / 4 T nascuts 1968 i anteriors
2T / 4T Cadet, Fèmines Junior o Senior
Es limitaran les inscripcions a 350 pilots que seran, per rigorós ordre d’inscripció, els primers 350
pilots que la formalitzin.
En les Endurades que es disputi també la categoria Juvenil, aquesta es regira pel seu Reglament d’Enduro
per Nens 2008.
1.1 – IL·LUMINACIÓ, MATRÍCULA I BOTÓ DE PARO DEL MOTOR.
Cadascuna de les motocicletes inscrites han d’estar conformes als requisits del Codi de Circulació vigent
durant tota la competició. Serà obligatòria una instal·lació de llums fixa i definitiva per les parts davanteres i de
darrera de la motocicleta. El diàmetre del far davanter ha de tenir al menys 100 mm o superfície equivalent,
quan el vidre no sigui circular.
Durant les verificacions tècniques es verificarà la placa de matrícula. Aquesta haurà d’estar fixada a la
motocicleta de forma fixa i definitiva i haurà de ser present durant tota la competició. La pèrdua de la matrícula
es sancionarà amb una penalització de 10 minuts.
Per seguretat serà obligatori la instal·lació d’un boto de paro del motor al manillar de la motocicleta.
Aquest article també regeix per a les motocicletes del acompanyants de les classes Juvenil i Cadet.
Es recomanable que les motocicletes de les categories Juvenil i Cadet respectin el aspecte de moto d’enduro.
Art. 2- COMPETICIONS PUNTUABLES.
Per tal que aquest Campionat tingui validesa, serà imprescindible que s'hagin celebrat com a mínim, la meitat
més una de les competicions programades que es determinen en el calendari oficial de la Federació
Catalana de Motociclisme. En cas d’empat al final del Campionat s’aplicarà l’article 13è de la
Normativa General.
Art. 3- ORDRE DE SORTIDA.
L’ordre de sortida serà unificat per totes les proves puntuables i s’estableix de la següent manera:
Sènior A Open
Júnior 125 Fins a 125 cc 2T / 250 cc 4T
Júnior Superiors Superior a 130cc 2T / 260 cc 4T
Sènior B 2 T / 4T
Cadet Fins a 125 cc 2T/ 250 4T
Sènior C 2 T / 4T nascuts 1977 i anteriors
Veterà 2 T / 4 T nascuts 1967 i anteriors
Fèmines 2T / 4T Junior o Senior
Juvenils Fins a 105 cc 2T / 150 cc 4T
Art. 4- VERIFICACIONS TÈCNIQUES, PREPARACIÓ PER A LA SORTIDA.
A l’hora indicada al carnet de ruta, 10 minuts abans de l’hora de sortida, es procedirà a passar la verificació
tècnica. A les mateixes, es verificaran els punts indicats a l’article 1.1.i el Pneumàtic posterior que haurà de
ser del tipus ecològic homologat segons el reglament tècnic de la F.I.M. annex, 01 “Enduro”. Aquest apartat
també regirà per a les motocicletes del acompanyants de les classes Juvenil i Cadet. En el cas de que
un acompanyant porti una moto de trial, seran permesos els pneumàtics de trial.
A continuació passarà, amb el motor aturat a la zona d’espera per prendre la sortida, tot esperant el minut
indicat en la fulla de ruta per procedir a la mateixa. Si un pilot no està a línia de verificacions tècniques dintre
de tot el seu minut corresponent serà penalitzat amb un minut per cada minut sencer de retràs. En cas de
penalitzar no varia l’hora de sortida.
El minut en el que els pilots arribin a la línia de sortida serà considerat com a nou temps de sortida.
Els pilots que arribin amb més de 30 minuts de retràs seran exclosos i no podran prendre la sortida.
4.1 – Durant el minut que segueix a la senyal de sortida, el pilot deu engegar el seu motor a la línia de sortida i
sota l’impuls del motor, creuar un altre línia situada a 20 metres de la sortida.
Totes les motocicletes deuran ser engegades, be amb el pedal d’engegar o be amb qualsevol altre
mecanisme, elèctric o mecànic incorporat a la motocicleta. Aquesta maniobra exclou la rotació de la roda
motriu.
4.2- Un pilot que hagi estat penalitzat per no haver engegat el motor i creuar la línia de 20 metres en el minut
acordat, o que aquest es pari entre la línia de sortida i la línia dels 20 metres, no ha de tornar a la línia de
sortida sinó que està obligat a empènyer la seva motocicleta en el sentit del recorregut i travessar la línia de
20 metres, per tal de no entorpir a la resta de pilots. Un cop hagi passat la línia de 20 metres pot engegar el
motor, de la manera que vulgui.
Art. 5 - REPOSTATGE.
No es concedeix cap temps suplementari per a les tasques de respostatge ja que aquest deu realitzarse
durant el temps del recorregut.
El repostatge només pot efectuar-se en els llocs oficials de respostatge indicats per l’organització i en
tots els Control Horaris en que estigui permès, entre la bandera blanca i la bandera groga i sempre
abans de passar la taula de control.
El repostatge està prohibit entre la bandera groga i la taula de control.
La penalització per haver procedit al repostatge fora de les zones designades es l’Exclusió.
5.1- No pot ser transportat cap carburant, si no es en un dipòsit o envàs que estigui anclat de manera
permanent a la motocicleta sota pena d’Exclusió.
5.2- L’engras de la cadena està autoritzat a les zones de repostatge.
5.3- Durant el repostatge el motor ha de romandre aturat. El fet de no respectar-lo comporta l’Exclusió.
Art. 6 – PROHIBICIÓ DE RECÓRRER A UNA FORÇA MOTRIU EXTERIOR.
Està autoritzada qualsevol ajuda exterior rebuda en els Controls Horaris anomenats amb assistència.
Qualsevol ajuda rebuda fora de l’esmentat anteriorment es considerarà ajuda exterior i comportarà l’Exclusió.
Aquest article queda sense validesa pels pilots de les classes Juvenil i Cadet.
Art. 7 - ABANDONAMENT.
Qualsevol pilot que s’hagi retirat de la competició està obligat a comunicar-ho a l’organització, entregant el
carnet de ruta a qualsevol oficial de la mateixa.Un cop abandoni la competició haurà de esborrar o retirar les
plaques porta números i no continuar l’itinerari en companyia de qualsevol altre pilot.
Art. 8 - CODI DE CIRCULACIÓ.
Els pilots i acompanyants hauran de complir el Codi de Circulació en vigor en els passos per carreteres i en
les localitats travessades durant la competició. Tot pilot que sigui reconegut culpable de quelcom infracció al
codi, pot ser exclòs.
Art. 9 – SECCIONS IMPRACTICABLES.
Si durant el recorregut el Director de Cursa constata que una secció s’ha tornat impracticable o que les seves
condicions son tals que no por ésser franquejada sense ajuda exterior, podrà eliminar del recorregut tota la
secció afectada fins el proper Control Horari. Aquesta decisió haurà de ser ratificada pel Jurat de la prova.
Art. 10 – CONTROLS HORARIS.
Els Controls Horaris estaran situats:
A la zona de sortida, al començament de la cursa proper al Paddock. Desprès del procediment de
sortida aquest control serà Control amb assistència.
En els punts intermitgos triats pels organitzadors. Aquests seran sense assistència i en un número
màxim de dos.
A la zona d’arribada. Aquest podrà compartir emplaçament amb el control de sortida. En aquest control
d’arribada no penalitzarà l’entrada amb avançament.
Art.11 – CARNET DE RUTA I FITXA DE CONTROLS DE PAS.
El Carnet de Ruta i la Fitxa de Controls de Pas serà entregat als pilots durant la verificació administrativa. Els
pilots seran els responsables de que els seus Carnets de Ruta i Fitxes de Control de Pas estiguin marcats en
tots el Controls Horaris i Controls de Pas respectivament.
Els carnets de ruta indicaran el temps assignat per a cada Control Horari.
11.1- Qualsevol pilot que no marqui el seu Carnet de Ruta en un Control Horari o que, amb ànim d’enganyar a
l’Organització, modifiqui o marqui al seu Carnet de Ruta o faci servir, deliberadament el Carnet d’un altre pilot,
serà exclòs de la prova.
11.2 - Qualsevol pilot que perdi accidentalment el seu Carnet de Ruta o Fitxa de Controls de Pas, haurà
d’obtenir un altre sol·licitant-la al proper Control Horari o Control de Pas. Aquest nou carnet haurà de ser
utilitzada a partir d’aquest punt de control i en tots els següents.
La pèrdua del Carnet de Ruta comportarà una penalització de 10 segons.
11.3- Els pilots estan obligat a aturar-se en tots els Control Horaris i de Pas, fitxar la seva targeta i seguir les
indicacions del Comissari, comportant l’exclusió l’incompliment d’aquesta norma. Qualsevol pilot que se salti
un Control de Pas o Control Horari serà exclòs.
Art. 12 - SENYALITZACIÓ DELS CONTROLS HORARIS.
Els Controls Horaris estaran senyalitzats amb una bandera blanca colocada 200 metres abans de la taula de
control i amb una bandera groga 20 metres abans de la mateixa taula. Aquestes banderes estaran colocades
de manera que siguin, en tot moment, perfectament visibles pels pilots. En els Controls Horaris sense
assistència, les banderes blanques portaran una aspa negra.
Art. 13 – DISPOSICIONS ALS CONTROLS HORARIS.
Un rellotge sincronitzat amb l’aparell de cronometratge de la taula de control, que només pot ser considerat
com informatiu, estarà colocat conjuntament amb la bandera groga, el pas del qual marcarà l’hora d’entrada al
control. El pilot, desprès de passar la bandera groga amb la seva motocicleta, deurà de presentar
immediatament el seu Carnet de Ruta a la taula de control o quan un oficial li soliciti. Els pilots no estan
autoritzats a parar-se entre la bandera groga i la taula de control. Aturar-se comportarà la penalització d’un
minut suplementari afegit a qualsevol altre penalització horària.
Els Controls Horaris, amb o sense assistència, estaran situats lo més propers que sigui possible, a la sortida
d’una prova especial.
Qualsevol pilot pot passar el Control Horari Final abans de l’hora prevista, sense cap penalització.
Art. 14 - CÀLCUL DE PENALITZACIÓ ALS CONTROLS HORARIS.
Cada secció entre dos Controls Horaris constitueix una prova. Els pilots que no respectin el temps assignat
entre dos Controls Horaris seran penalitzats amb un minut per cada minut que avanci o sobrepassi el temps
previst, en funció de les hores marcades al Carnet de Ruta.
14.1- Un pilot que arribi a un Control Horari amb més de 30 minuts de retràs amb respecte a la seva hora
inicial de sortida prevista serà automàticament exclòs. Tot i així el pilot, sota la seva pròpia responsabilitat, pot
continuar la cursa fins que el Director de la mateixa prengui la decisió final.
14.2- Si un pilot pot demostrar al Jurat que el seu retràs ha estat produït com una circumstancia excepcional,
com es la de prestar auxili a un pilot accidentat greument, li serà concedida una tolerància de temps
excepcional. El haver estat entorpit per altres pilots, no es excusa vàlides per a aconseguir tolerància especial.
Art. 15 – CONTROLS DE PAS.
L’Organització podrà intercalar tants Controls de Pas durant el recorregut com consideri necessaris. Aquests
estaran indicats amb banderes blaves 200 metres abans del lloc de Control. Tots els pilots estan obligat a
aturar-se en tots els Controls de Pas.
Aquells corredors que no s’aturin o que no estigui registrat el seu pas pel Control seran exclosos.
Art. 16 – PROVES ESPECIALS.
El mínim de proves especials en una endurada serà de 2 per volta, una d’elles tipus “Crono”, de 3 a 7 km de
llargada i l’altre de tipus “Tram” de 4 a 7 km de llargada. Si l’organització ho considera oportú, pot substituir la
prova tipus “Tram” per una segona prova tipus “Crono”. Està prohibit, sota pena d’exclusió, entrenar aquestes
proves especials.
La sortida de les proves especials es farà amb el pilot aturat i el motor engegat. El pilot haurà de creuar la línia
d’arribada sense aturar-se i continuar el recorregut en direcció al Control Horari següent.
Aquestes proves no seran en cap cas secretes, per la qual cosa el pilot te las possibilitat de reconèixer el
recorregut caminant estant expressament prohibit qualsevol altre mitjà de locomoció sota pena d’exclusió..
La sortida de qualsevol prova especial estarà senyalitzada amb un cartell de “Sortida” o una Senyera i
l’arribada amb un cartell d’Arribada” o una bandera a quadres d’escacs.
La Crono serà puntuable des de la primera passada, essent el primer pas pel tram de reconeixement i no
puntuable.
La classificació pels pilots i per les diferent categories, serà calculada sobre la base dels temps realitzats.
Els acompanyants tenen expressament prohibida l’entrada a la Crono en motocicleta.
Art. 17 – CARACTERÍSTIQUES DEL RECORREGUT.
Per a totes les classes el recorregut serà de 30 km mínim per volta. Les classes Sènior C, Veterà, Fémines, i
Juvenil efectuaran una volta menys al recorregut que les classes de Sènior A, Júnior, Sènior B i Cadet. Les
classes Cadet, Sènior C, Veterà, Fémines i Juvenil, evitaran en lo possible el passos complicats o trialers.
Els participants, Cadets i Juvenils podran disposar d’un motxiler degudament equipat identificat amb una
placa amb la lletra A i el mateix numero de dorsal del pilot acompanyat. Cal que estiguin en possessió de la
llicencia de TUTOR o PILOT de l’any 2008. Tota acció sancionable d’un acompanyant, pare o tutor, dins o fora
de la cursa, serà aplicada al seu pilot.
17.1- Horaris
Publicació del R.P. 24 hores anteriors a la cursa
Verificacions administratives 8.00 a 10.00 hores
Verificacions tècniques 10’ avanç de l’hora de sortida de cada pilot
Sortida 1er participant 9.00 hores
Publicació resultats 60’ desprès de l’arribada de l’últim pilot
Lliurament premis 30’ desprès de la publicació de resultats
Art. 18 -PLAQUES: L’organitzador lliurarà 3 plaques porta-números amb el número de cada participant que
es situaran en el frontal i a ambdós laterals del vehicle de forma clarament visible. La superfície son de domini
exclusiu dels organitzadors (F.C.M. i Club) i el seu ús obligatori.
Art.19 -NÚMEROS: És obligatori atorgar els números de cada participant per trams, tanmateix es obligatori,
atorgar els dorsals, dins de cada classe i sols pels pilots inscrits dins del termini que marca la normativa
general de la Federació Catalana de Motociclisme, per l’ordre de la classificació provisional en el Campionat.
Per a la primera cursa l’ordre l’establiran entre el Delegat de la FCM i el Motoclub organitzador de la prova

About Me

La meva foto
GASS TERRASSA garage
Terrassa, Barcelona, Spain
gassterrassa@gmail.com
Visualitza el meu perfil complet

Bar La Plaça GOSOL

El Dinar D'hivern

Visites Oficials


El Restaurants

El Restaurants
El Dinar De L'Aniversari SITGES




El Casal VILADECAVALLS

El Bar De Rajadell

El Restaurant De FIGARÓ

Gairebé L'Oficina Del President !!! A Terrassa

Seguidors